sâmbătă, 16 ianuarie 2010

Omagiu prietenei mele


Cred ca fiecare femeie isi poate exprima frumusetea sufletul ei in felul ei specific-prin dans, prin muzica, prin poezie, prin gesturi armonioase etc; este intr-adevar o arta- arta de a fi femeie! Cred ca fiecare femeie se poate trezi si dezvolta mai usor cu ajutorul altor femei, pe care le apreciaza, le admira, cu care devine prietena.


Prietena copilariei mele, prima mea prietena, este Carmen, inteligenta, studioasa, modesta( folosesc "este" si nu "a fost" caci ea este in inima mea vesnic ); ea scria poezii si proza sf;chiar a castigat cateva premii cu proza ei sf in revistele de specialitate de atunci; ea mi-a deschis ochii spre poezie......eu spuneam pe atunci ca nu stiu si nu pot scrie poezie...imi exprimam sentimentele si emotiile in proza, in jurnalul propriu si scriam la emisiunea radiofonica "Extemporal la fantezie".
Prietena anilor mei de liceu este Melania, tacuta, misterioasa, sensibila,cu o mare vointa; si ea scria poezii; mi-a scris la terminarea liceului: "Am vazut doi ochi negri ca doua ferestre deschise spre dragoste, spre viata, spre frumos, spre cer si am zis:Simina! numele tau aduce o infiorare de miresme de stele.Iti aud rasul si imi rade inima. Sa nu pierzi copilul din tine!" Melania mi-a deschis ochii spre mine, spre profunzimea fiintei mele, spre ceea ce este nepieritor si neschimbator in mine.
Prietena primilor ani ai mei de facultate este Laura, frumoasa, puternica, entuziasta; si ea scria poezii; studia filologia si scria mult; ea mi-a deschis ochii spre minunea si savoarea vietii, a credintei. Incep si eu sa creionez poezii!
Prietena ultimilor ani ai mei de facultate este Maria, atat de calda si de primitoare; si ea scria poezii; ea mi-a deschis ochii spre arta de a iubi barbatul cu adevarat, de a-l slavi, de a gati pentru el. Acum am inceput sa scriu si eu poezie!
In acest moment am doua prietene: Anca si Alina; frumusetea lor este incantatoare si pentru ingeri pentru ca este mai ales venita din suflet; si ele scriu poezii; ele mi-au deschis ochii spre arta de a te gati pentru barbatul iubit, atat in exterior, cat mai ales in interiorul fiintei, ele m-au ajutat sa-mi exprim in propriul meu fel feminitatea.
Probabil acum cand cititi aceste randuri incepeti sa va dati seama, fiecare dintre voi, ce anume a adus in fiinta si-n viata voastra prietenia cu o femeie si acesta e chiar unul din scopurile acestor randuri......acela de a aprecia si de a-i multumi in intimitatea sufletului sau chiar prin viu grai acelei fiinte si bineinteles lui Dumnezeu pentru ca a adus-o langa voi pentru a va imbogati si a va perfectiona.
Eu le sunt recunoscatoare tuturor prietenelor mele, inclusiv celor despre care n-am scris aici (Atena, care mi-a deschis ochii spre poezia erotismului rafinat si Nicole, care mi-a dezvaluit poezia gratiei miscarii, a dansului) pentru ca viata mea a devenit o poezie plina de magia frumusetii si a iubirii.

"Nu-mi lipseste decat o litera
pentru a deveni ploaie.
Am nevoie de un suras
ca sa-mi lipesc spicele de grau
de scoarta soarelui inspumata.
Nu-mi lipseste decat o litera si voi fi EU"(autor necunoscut de mine)

si in incheiere o poezie dedicata de mine tuturor femeilor, prietenelor noastre iubite;

Miracol

Acum te privesc!
Trupul tau, femeie
invaluie spatiul cu frumusete.
Acum te simt!
Sufletul tau, femeie
infloreste sub palmele insetate
de tine.
Acum te iubesc!
Miracol si mister
esti tu, femeie iubita.

9 comentarii:

  1. foarte frumos!!!mult succes pentru ca meriti!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc iubita mea prietena!
    Ma bucur sa te regsasesc insufletind chiar si aceste SPATII virtuale cu picuri elixir de suflet.

    RăspundețiȘtergere
  3. Simina cu S de la Secret:)
    Secretele sufletului-poezii in samanta, care iata ce mirific inmuguresc.
    Mi-ai adus o mare bucurie!
    Binecuvantat fie acest(nou) inceput!

    RăspundețiȘtergere
  4. MULTI OAMENI INTRA SI IES DIN VIATA TA ,DAR NUMAI PRIETENII LASA URME IN INIMA TA !

    PRIETENUL ESTE ACELA CARE CUNOASTE CINTECUL INIMII TALE SI POATE SA TI-L CINTE ATUNCI CIND AI UITAT CUVINTELE !

    FIE CA BUNUL DUMNEZEU SA TE BINECUVINTEZE SI SA ADUCA IN VIATA TA CIT MAI MULTE SUFLETE ALESE , CARE SA ITI INFRUMUSETEZE DRUMUL SPRE "EL" !

    RăspundețiȘtergere
  5. pentru autorul poeziei finale: Nu iti lipseste nimic!...

    RăspundețiȘtergere
  6. Draga mea, acum ca m-ai stimulat sa-mi deschid "cufarul cu poezii", vorba Alinei ;) lasa-ma sa-ti raspund la acest minunat omagiu cu o poezie ce pare a fi inspirata si dedicata tie:

    "Ceea ce ma fascineaza cel mai mult la tine
    nu sunt acesti ochi frumosi
    plini de mister
    nici parfumul tau fin
    cu atat mai putin pielea ta suava - plina de mângâieri
    nici gesturile tale simple
    si nici buzele tale umede de dorinta

    Ceea ce ma fascineaza cel mai mult la tine
    este lacrima ta de bucurie
    suspinul tau de placere
    si strigatul tau de libertate."

    (Jose Eduardo Camargo)

    RăspundețiȘtergere
  7. UN SIMPLU PRIETEN POATE ITI ADUCE DE ZIUA TA UN DAR MINUNAT !
    DAR UN PRIETEN ADEVARAT VA SOSI MAI DEVREME CA SA TE AJUTE LA PREGATIRI SI VA RAMINE LA FINAL CA SA TE AJUTE SA FACI CURAT !

    UN SIMPLU PRIETEN SE ASTEAPTA SA FII MEREU LA DISPOZITIA LUI !
    DAR UN PRIETEN ADEVARAT VA FII CU TINE DOAR ATUNCI CIND VEI AVEA NEVOIE DE AJUTORUL LUI !

    RăspundețiȘtergere
  8. Draga mea prietena (...si dragele mele prietene), mi se umple sufletul de bucurie, de amintiri, ma napadesc incet-incet si revin, odata cu trecerea anilor, mai proaspete ca niciodata.Se pare ca suntem facute sa traim si prin altii, nu numai prin noi insine, si nu este bucurie mai mare atunci cind citim rindurile scrise de tine...Sufletele noastre au crescut impreuna, s-au bucurat si au ras din tot sufletul, s-au intristat, au invatat impreuna si s-au jucat asa cum numai sufletele pure de copii stiu sa o faca, ingemanate, cu zimbete fara dinti in fata si cu julituri identice la genunchi, cu haine si coafuri la fel, cu carti citite repede-repede si date de la una la alta ca sa ne umple sufletul la amandoua. Descopar acum, si ma bucur, ca sufletul ti-a ramas la fel, curat si pur ca in copilarie, inobilat de poezia pe care o respiri.
    Pentru tine, un fragment din poezia lui Federico Garcia Lorca (unul din favoritii mei de demult):
    "Cantecul vrea sa fie lumina.
    In intuneric, cintecul are
    fire de fosfor si luna.
    Lumina nu stie ce vrea.
    In hotarele ei de opal
    se-ntalneste cu ea si se-ntoarce egal"

    Pentru cantecul care si-a gasit, in sfarsit, calea spre lumina, Simina....

    RăspundețiȘtergere
  9. Carmen, draga mea draga iti multumesc ca mi-ai raspuns asa frumos.......te rog sa te consideri invitata mea de onoare in acest taram al poeziei iubirii si te astept si cu alte "comentarii" de suflet! sa te semnezi.......acum te-am recunoscut......

    RăspundețiȘtergere