miercuri, 23 mai 2012

Cele 5 feţe ale Zeiţei


Se pare că în tradiţia celtică era o sărbătoare închinată Zeiţei Mame (chiar în noaptea în care eu am făcut ochi în această lume), o sărbătoare a Focului şi Regenerării, în care femeile acelei culturi se adunau şi o invocau pe Mama Natură, Cea care a născut totul, dansând în jurul focului. 
Acum câteva zile , înainte de a afla de această Sărbătoare celtică, am fost la munte, într-o zonă extraordinară, împreună cu alte 4 femei şi ne-am "hrănit" direct cu verdele proaspăt al naturii, ne-am regenerat şi am omagiat-o pe Zeiţa Mamă, Cea care trăieşte misterios în fiecare femeie şi care vrea să fie descoperită de fiecare femeie pentru a deveni Femeie! A fost o întâlnire organizată de prietena mea, Anima sub egida "Arta feminităţii"- http://arta-feminitatii.blogspot.com/, care a primit o invitaţie din partea unei cititoare a respectivului blog pentru a ne întâlni femei care dorim să practicăm împreună tehnici de trezire şi dezvoltare a feminităţii şi pentru a pune bazele unor workshop-uri dedicate femeii. Cum Universul Feminin este pentru mine foarte important şi intim sufletului meu am urmat inspiraţia de a participa la această întrunire feminină.
Acestor femei, în amintirea momentelor minunate petrecute împreună, suflet lângă suflet, le dedic această poezie.



Cele 5 feţe ale Zeiţei




Frumuseţea tinereţii,
supleţea mişcărilor trupului feminin,
vioiciunea privirii,
şi multe altele, perseverente, la un loc,
armonios împletite
cu seriozitatea perfecţionării
sunt calităţile primei Feţe a Zeiţei.



Misterul şi forţa femeii
ascunsă în spatele bărbatului,
umilinţa plină de iubire a inimii ei mari,
răbdarea de a creşte frumos tinerele vlăstare,
simţul practic armonios integrat în liniştea muntelui
sunt calităţile celei de-a doua Feţe a Zeiţei.



Deschiderea de necuprins a inimii,
transparenţa gesturilor mângâietoare,
fermitatea deciziilor,
vulcanul mocnind în formele rotunde ale trupului,
nepotolita sete de cunoaştere
sunt calităţile celei de-a treia Feţe a Zeiţei.



Arta de a fi femeie,
dorul de iubire profundă al inimii,
senzualitatea mişcărilor,
parfumul aerului de  "dincolo" al pielii fine,
verticalitatea inspiraţiilor ce-i vibrează fiinţa
sunt calităţile celei de-a patra Feţe a Zeiţei.




Rozul cuvintelor ce-i picură din degete,
atenţia la detalii, observaţia,
gingăşia formelor şi a gesturilor calde,
bogăţia tumultuoasă a sufletului ei feminin
sunt calităţile celei de-a cincea feţe ale Zeiţei.


Împreună se ţin mâinile,
în loc sfânt se adună bucăţile de viaţă,
zâmbesc buzele,
se întrepătrund inimile de iubire,
strălucesc a împlinire şi regăsire privirile.
Zeiţa se ridică întreagă,
cuprinzând cu lumina ei de rugă
întreg pământul,
în slavă!


3 comentarii:

  1. Forte frumos Simina, Eu m-am recunoscut si le-am reconoscut pe fiecare dintre zeitele care am fost acolo cred ca nu se putea un cerc mai complet. Te imbratisez cu caldura.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce minunat este sa fii vazuta pana in adancul sufletului, intr-un mod atat de inspirat! Fie ca toate femeile sa fie recunoscute, vazute, admirate! Te imbratisez!

    RăspundețiȘtergere
  3. vă mulţumesc Frumoaselor pentru că aţi picurat din mierea inimilor voastre cuvinte, aici, în tărâmul meu de poezie a iubirii. şi eu vă îmbrăţişez cu mireasmă de stele pe aripi!

    RăspundețiȘtergere